close
Blogtrottr
批踢踢實業坊 Salary 板
 
Shop Tervis tumblers.

Create a one of a kind personalized gift. It's fun and easy to design!
From our sponsors
Re: [問題] 試用期請假
Feb 6th 2014, 22:34, by violetlove

作者violetlove (violet)

看板Salary

標題Re: [問題] 試用期請假

時間Thu Feb 6 22:34:25 2014

※ 引述《spacesky (哆拉拉)》之銘言: : 我到這家公司上班快3個月了, : 期間從來沒有請假過, : 但上週有天因為生理痛太痛而請假一天, : 我知道勞基法規定沒試用期, : 但很多公司還是會有, : 很怕會因為請了一天假而試用期不過, : 想請問大家曾有過於試用期間請假而試用期還是過的嗎? : 謝謝! 我在前公司時 試用期間至少一星期會請0.5-1天的病假 快滿兩個月時 老闆找我談並問我是不是不想待 我也直接回他"對,因為薪水太少了" 後來我就在前公司待了四年多的時間 也從一個小業助做到管一個部門 最後離開是因為每天花三小時通勤太累了 如果你上班表現都不錯 就不用太擔心了 因為真的不舒服還是要好好休息 身體比較重要 -- Sent from my Android -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 111.248.60.38

BaRanKa:閣下身體看來需要保養 02/06 22:40

violetlove:當時不是真的生病而請假,只是星期一不想上班而已 02/06 22:46

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    bursegze 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()